środa, 30 grudnia 2009

Od urodzin do urodzin...

Wczoraj były moje urodziny. Niesamowite jak ten czas szybko leci. Od urodzin do urodzin :) A ja z każdym rokiem nie tylko starsza (tego nie czuję), ale i dojrzalsza (to czuję). Mam tylko wrażenie, że momentami gdzieś się gubię i nie zawsze udaje mi się osiągnąć to, co zamierzam. Ostatnio Michał powiedział mi, że jestem idealnym strategiem, planistą, ale muszę jeszcze popracować nad konsekwencją w realizacji swoich planów. I muszę przyznać mu rację. Faktycznie zawsze potrafię dokładnie rozpisać, co i jak powinno wyglądać, co powinnam zrobić, ale potem nagle coś się załamuje i nie do końca udaje mi się zrealizować cały plan.
Zastanawiałam się z czego to może wynikać? I doszłam do wniosku, że bardzo często sabotuję samą siebie stwierdzeniami: "To nie dla mnie", "Nie poradzę sobie z tym", "Są na pewno lepsi ode mnie". Dodatkowo kieruje mną jakiś lęk, strach przed porażką. To są takie małe potworki, które skutecznie potrafią zniechęcić do działania. Negatywne przekonania o sobie samym bardzo często osłabiają całą moc, która w nas tkwi. Powoli staram się z tym walczyć. Zbliża się koniec roku, a tym samym początek nowego. Zazwyczaj jest to idealny moment na dokonanie postanowień i wyznaczenie sobie celów do osiągnięcia. Chociaż tak naprawdę na tego typu działania dobry jest każdy moment, a nie tylko początek Nowego Roku. W każdym razie w mojej głowie rodzą się już rzeczy, które chciałabym zrealizować w 2010 roku. Nad dokładnym planem popracuję 1 stycznia ( o ile nie będę odsypiać Sylwestra :) ). Jako, że wzięłam sobie do serca słowa Michała, to zrobię wszystko, aby plan ten był realny do wykonania i żeby jego dokładność przełożyła się na rezultaty.

2 komentarze:

  1. Sabotują samą siebie? Świetny tekst! I pasuje chyba do wielu z nas...
    Dziękuję za opis książki, muszę jej poszukać :)
    I masz rację... często sami siebie osłabiamy niewiarą...

    OdpowiedzUsuń
  2. Największe zwycięstwo to te odniesione nad samymy sobą... powodzenia w walce i pozdrownienia z Gliwic:)

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do dzielenia się uwagami!